Bekijk de toelichting op de Basisprognose of de instructievideo.
Bekijk prognose:
Op deze pagina kunt u de verschillende rapporten van de basisprognose bekijken. U kunt ze inzien op school-, bestuurs- en gemeenteniveau. De rapporten bij ‘Invoerbestanden’ tonen de informatie die gebruikt is voor de berekening van de leerlingenprognoses. De rapporten bij ‘Nabewerkingen’ tonen informatie die berekend is op basis van de leerlingenprognoses.
Instroompercentages
Gezien de grilligheid van de westerse migratiestromen kunnen we ons voorstellen dat de gepresenteerde prognosedata kunnen afwijken van uw specifieke situatie. Daarom raden wij aan om eigen scenario’s te maken in het Scenariomodel-VO. Door in- en doorstroomcijfers aan te passen met uw lokale en regionale inzichten, kunt u de prognose optimaal afstemmen op uw eigen situatie. Hiermee kunt u een eigen scenario creëren en de instroompercentages van uw school of vestiging invullen. Zo weet u zeker dat er wordt gerekend met de juiste percentages.
Een eigen scenario aanmaken
Gezien de grilligheid van de westerse migratiestromen kunnen we ons voorstellen dat de gepresenteerde prognosedata kunnen afwijken van uw specifieke situatie. Daarom raden wij aan om eigen scenario’s te maken in het Scenariomodel-VO. Door in- en doorstroomcijfers aan te passen met uw lokale en regionale inzichten, kunt u de prognose optimaal afstemmen op uw eigen situatie. Hiermee kunt u een eigen scenario creëren en de instroompercentages van uw school of vestiging invullen. Zo weet u zeker dat er wordt gerekend met de juiste percentages.
Een eigen scenario aanmaken
Zelf scenario’s doorrekenen en strategische personeelsplanning maken?
Maak een eigen scenario aan om:
- de onderliggende gegevens van de basisprognose verder te verfijnen met eigen lokale en/of schoolspecifieke informatie en om verschillende scenario’s door te rekenen.
- een (gezamenlijke/regionale) strategische personeelsplanning te maken. U krijgt inzicht in de aanwezige en benodigde formatie voor de komende 12 jaar op vestigings-, school-, bestuurs- of regionaal niveau.
- een vooruitberekening te maken van de verwachte uitgaven.